Witamy na oficjalnej stronie Szkoły Podstawowej im. Pokoju
w Żarkach Letnisku

Wycieczka do Warszawy - 7 i 8 grudnia 2017 r.

7 grudnia 2017r uczniowie Szkoły Podstawowej im. Pokoju w Żarkach Letnisku udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Grupa liczyła 48 osób klasy IVb, V, VI,VII i II gimnazjum i czterech opiekunów. O godzinie 5:00 wyruszyliśmy spod szkoły. Zwiedzanie zaczęliśmy od Belwederu, Pałacu Prezydenckiego, budynku z ogromną tradycją historyczną. Obejrzeliśmy sale poświęcone Józefowi Piłsudskiemu. Szczególnie spodobał nam się gabinet, w którym pracował Naczelnik Państwa. Następnie udaliśmy się do Parku Łazienkowskiego, gdzie ,, przywitał” nas pomnik Fryderyka Chopina siedzącego pod mazowiecką wierzbą. Próżno szukać w Warszawie miejsca, które najlepiej oddaje ducha epoki stanisławowskiej. Takim miejscem są Łazienki Królewskie. Zwiedzaliśmy pałac czując, że budynek ten jest odzwierciedleniem osobistych zamiłowań i smaku artystycznego ostatniego króla Polski – Stanisława Augusta Poniatowskiego. W Polskim Radiu zapoznaliśmy się z pracą spikera radiowego, redaktorów, pracowników obsługi technicznej. Mieliśmy okazję zobaczyć jak nadawany jest program ,,na żywo” z muzyką klasyczną. Było nam bardzo miło gdy Grażyna Wolszczak (polska aktorka teatralna, filmowa i telewizyjna) pomachała do nas ręką w chwili przygotowywania się do wywiadu. W Zachęcie- Narodowej Galerii Sztuki zapoznaliśmy się ze sztuką współczesną. Podzieleni na grupy tworzyliśmy własną wizję nowoczesnych budynków. Zwiedzający przyglądali się twórczej pracy uczniów naszej szkoły. Po tym pełnym wrażeń dniu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do hotelu i posiłek. Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie również był udany. Po śniadaniu udaliśmy się do Muzeum Chopina, które znajduje się na zamku Ostrogskich. Przewodnicy opowiedzieli nam biografię kompozytora. Mieliśmy okazję podziwiać jego rękopisy, listy, wizerunki ikonograficzne, obrazy, rysunki, a także ostatni fortepian kompozytora firmy Pleyel (nr 14 810), na którym grał i komponował w latach 1848-1849. Bardzo byliśmy zachwyceni multimedialną ekspozycją gdzie sami wybieraliśmy tempo i kolejność zwiedzania. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, niewątpliwie jednego z najważniejszych punktów naszej wycieczki. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń wszechświata i wielu innych aspektów otaczającego nas świata. Na koniec na tarasie widokowym lotniska Chopina (Okęcie) mieliśmy okazję zobaczyć jak startują i lądują samoloty. Przejeżdżając autobusem po mieście widzieliśmy Grób Nieznanego Żołnierza, pomnik Bohaterów Warszawy – Nike, Stadion Narodowy , budynek Sejmu, Pałac Kultury i Nauki i wiele innych obiektów charakterystycznych dla stolicy. Uważamy, że wycieczka była udana. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy wiele pamiątkowych zdjęć, nagraliśmy filmik w radiu. Wieczorem wróciliśmy do Żarek Letnisko. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto, gdyż w dwa dni nie można wszystkiego dokładnie zobaczyć.