Witamy na oficjalnej stronie Szkoły Podstawowej im. Pokoju
w Żarkach Letnisku

Zielona Szkoła - Władysławowo

W dniach od 8 do 14 czerwca 2018 r. uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum spędzili czas, pod opieką pań A. Dyrki, K. Zemły, I. Kucharskiej i R. Bączyńskiej na „Zielonej Szkole” nad morzem we Władysławowie.

Rankiem w piątek, autokarem biura podróży „Piast - tourist”, wyruszyliśmy w podróż. Po drodze zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki w Malborku. Wieczorem dotarliśmy na miejsce, czyli do ośrodka Franek we Władysławowie. Po kolacji i zakwaterowaniu poszliśmy przywitać się z morzem, ponieważ była piękna pogoda mogliśmy podziwiać cudny zachód słońca.

Kolejny dzień przywitał nas piękną słoneczną pogodą, więc po śniadaniu poszliśmy na plażę. Słońce na bezchmurnym niebie, lekki wiaterek sprzyjały pobytowi na plaży. Był czas na spacer i zabawy na plaży, a ponieważ było bardzo ciepło niektórzy odważyli się wejść do morza. Po południu poznawaliśmy zabytki, port we Władysławowie.

Następnego dnia zwiedzaliśmy okolice miasta – wąwóz w Chłapowie, faunę i florę regionu nadmorskiego, przepiękne klifowe wybrzeże. Po południu pływaliśmy statkiem po Bałtyku. W międzyczasie oczywiście była plaża i krótka kąpiel w morzu.

Kolejny dzień i kolejna wycieczka. Tym razem pojechaliśmy na półwysep Helski< , czyli, jak mówią Kaszubi, na początek Polski. W fokarium oglądaliśmy zabawy fok podczas karmienia, spacerowaliśmy na sam koniec półwyspu i podziwialiśmy piękne widoki z tamtejszej latarni morskiej.Po obiedzie pojechaliśmy do Jastrzębiej Góry, gdzie oglądaliśmy najbardziej wysunięty na północ kraniec Polski – Gwiazdę Północy. Wieczorem, po wspólnie spędzonym grillu, poszliśmy na plażę ponownie podziwiać zachód słońca. Zafascynowani zwiedzaniem następnego dnia pojechaliśmy do „Trójmiasta”. Najpierw zwiedziliśmy nabrzeże i Oceanarium w Gdyni, potem pojechaliśmy do Sopotu. Tam spacerowaliśmy po molo, słynnym Monciaku. Na końcu zwiedzaliśmy najsłynniejsze zabytki Gdańska
Po tak intensywnym zwiedzaniu kolejny dzień spędziliśmy na plaży, tym bardziej, że pogoda była sprzyjająca. Nie było już tyle słońca, ale było ciepło, lekki wiaterek sprzyjał pobytowi na plaży. Budowle z piasku, spacery, gry w piłkę pozwoliły miło spędzić cały dzień. Po południu odbyły się jeszcze zajęcia, na których dostaliśmy do wykonania dwa zadania: napisać wiersz lub opowiadanie oraz plakaty na temat „Nasze wrażenia z Zielonej Szkoły” czyli co zauroczyło mnie najbardziej w czasie pobytu. A wieczorem nadszedł czas na ostatni spacer po mieście i ostatnie zakupy pamiątek na głównym. Po kolacji ostatni spacer nad morze, ostatni zachód słońca i pożegnanie z Bałtykiem, a potem pakowanie.

I nadszedł czwartek - kres naszego wypoczynku nad morzem, pora wracać do domu. Po drodze wstąpiliśmy jeszcze do Torunia, aby zwiedzić zabytki tego pięknego miasta i oczywiście kupić toruńskie pierniki. Wypoczęci, pełni wrażeń i wspomnień z odwiedzanych miejsc,wracaliśmy do domu planując dokąd pojedziemy w następnym roku. Późnym wieczorem zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.

Mamy nadzieję, że ta „Zielona Szkoła” na długo pozostanie w naszej pamięci.