Witamy na oficjalnej stronie Szkoły Podstawowej im. Pokoju
w Żarkach Letnisku

Wycieczka do Berlina

Dnia 28 maja uczniowie starszych klas wraz z dwoma opiekunami udali się na dwudniową wycieczkę do stolicy Niemiec. Naszym pierwszym celem było zwiedzanie niemieckiego Reichstagu znajdującego się w dzielnicy Tiergarten. Po wyposażeniu wszystkich uczestników w audioprzewodniki mogliśmy we własnym tempie zdobywać słynną szklaną kopułę niemieckiego parlamentu. Słuchając historii o gmachu Reichstagu, pracy parlamentarnej a także o zabytkach miasta podziwialiśmy z góry panoramę Berlina.

Następnie udaliśmy się pod najbardziej charakterystyczną budowlę stolicy – <Bramę Brandenburską. W jej pobliżu znajduje się Pomnik Pomordowanych Żydów Europy, nietypowy, bo składający się z 2711 bloków pomnik ofiar Holokaustu. Samotne przejście wąskimi ścieżkami wewnątrz pomnika skłoniło nas do zadumy.

Wieczorem odbyliśmy autokarową wycieczkę po Berlinie. Zobaczyliśmy Kolumnę Zwycięstwa, Muzeum Trabanta (Trabi- Museum), dawne przejści egraniczne Checkpoint Charlie oraz East Side Gallery - najdłuższy barwnie pomalowany fragment muru czyli największą galerię na swieżym powietrzu. Na nocleg udaliśmy się do hotelu Azimut.

Następny dzień powitał nas piękną pogoda. Zwiedzanie rozpoczeliśmy spacerem od Fontanny Neptuna (Neptunbrunnen) na Alexanderplatz, która znajduje sie pod wieżą telewizyjną, najwyższą budowlą w Niemczech. Potem idąc słynną ulicą Unter den Linden podziwialiśmy ewangelicką Katedrę Berlińską, Uniwersytet Humoldta, Katedrę Św. Jadwigii z jej nietypowym wnętrzem oraz budynek opery. Następnie obejrzeliśmy z zewnątrz Pałac Charlottenburg. Drugą część dnia stanowiłą wizyta w Niemieckim Muzeum Techniki, w którym ilość i jakość eksponatów zgromadzonych w dwóch osobnych budynkach w kilkunastu działach wywarła na nas wielkie wrażenie

Do Żarek dotarliśmy o północy zmęczeni, ale i bogatsi o nowe wrażenia i doświadczenia.